سه‌شنبه، آذر ۱۷، ۱۳۸۸

همایش ملی راهكارهای ارتقای كیفیت پژوهش در بروجرد آغاز شد

همایش ملی راهكارهای ارتقای كیفیت آموزش و پژوهش روز چهارشنبه در سرسرای دانشكده پیراپزشكی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد آغاز شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد در مراسم افتتاح این همایش گفت: دانشگاه نقشی كلیدی و ارزشمند در مسیر پیشرفت و ترقی كشور در حوزه‌های مختلف علمی و فرهنگی دارد.
مجتبی جعفرزاده افزود: آموزش و پژوهش یكی از برنامه‌های محوری و مهم فعالیت‌های دانشگاه به عنوان مكان تمركز نخبگان علمی كشور است.


وی اظهار داشت: آموزش در واقع زمینه ساز فعالیت‌های پژوهشی و پرداختن به فعالیت‌های پژوهشی نیز باروركننده فعالیت‌های آموزشی است.
جعفر زاده، گفت: آموزش و پژوهش مكمل یكدیگرند و در دنیای امروز كه هر لحظه شاهد پیشرفت و اختراع جدیدی در عرصه علم و فناوری هستیم، توجه به این دو عامل مهم در رشد و توسعه علمی كشور بسیار مهم و حیاتی است.
دبیر همایش راهكارهای ارتقای پژوهش و آموزش نیز گفت: این همایش به مدت دو روز در حوزه آموزش و پژوهش با هدف ارایه راهكارهایی برای ارتقای كیفیت پژوهش در كشور برگزار می‌شود.
علی اكبر هرندی افزود: در مدت برگزاری همایش در حوزه پژوهش، محورهای دسترسی به یافته‌های پژوهشی، مهارت تدبیر، بهبود نظام ارزشیابی درآموزش و پژوهش، نقش تجربه در آموزش و پژوهش و بكارگیری عملی یافته‌های پژوهشی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی، اظهار داشت: در حوزه آموزش نیز موضوعات مختلفی از جمله نگرش آینده ساز، برنامه ریزی شامل روش اجرا، تعیین نیازها و ارزشیابی بررسی می‌شود.
هرندی، گفت: دراین همایش محققانی از دانشگاههای آزاد واحدهای خرم آباد ، الیگودرز، تویسركان، همدان، ملایر، ورامین، بوشهر، نیریز، اقلید، دورود و ساوه شركت دارند.
دبیر همایش، هدف از برپایی این همایش را شناسایی موانع و مشكلات آموزش و پژوهش، ارایه ساز و كارهای لازم برای بسترسازی آموزش و پژوهش كارآمد، شناسایی مكانیزم‌های سازماندهی و روش‌های نظامندسازی آموزش و پژوهش ، راههای افزایش كیفیت در آموزش و پژوهش و ارزیابی فنون و شیوه‌های پژوهش كارآمد عنوان كرد.
وی، افزود: ‪ ۵۲‬مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده كه از این تعداد ‪۴۹‬ مقاله توسط كمیته داوری پذیرفته كه ‪ ۱۵‬مقاله ارایه و ‪۱۷‬مقاله نیز در قالب پوستر طرح می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست: